Implantologie

Implantologie

Implantologie is niet meer weg te denken uit de hedendaagse tandheelkunde en heeft al veel mensen aan een stralende lach geholpen! 

Implantologie is het onderdeel van de tandheelkunde dat zich bezighoudt met het plaatsen van tandheelkundige implantaten ter vervanging van de eigen tanden en/of kiezen. Lees op deze pagina meer over de voordelen van tandimplantaten.

Professor Per-Ingvar Brånemark uit Zweden ontdekte in de 60-er jaren dat kleine titanium staafjes moeilijk uit bot te verwijderen zijn. Aan de hand van zijn ontdekking ging hij deze lichaamsvriendelijke titanium staafjes gebruiken als verankering voor gebitsprotheses en later ook voor enkele tanden en kiezen. Deze techniek is in de jaren daarna steeds verder ontwikkeld en tegenwoordig is implantologie een onmisbaar onderdeel van de tandheelkunde en heeft het veel mensen geholpen zich weer zeker te voelen.

Lees hier meer over hoe een implantologie behandeling er uit ziet.

Praktijk sfeerbeeld

Wanneer is implantologie een goede oplossing?

  • Bij vervanging van een enkele tand of kies. Er kan dan een kroon op het implantaat geplaatst worden. Lees hier over kronen op implantaten.
  • Bij vervanging van meerdere tanden en/of kiezen. Er wordt dan meestal een brug gemaakt, maar het implantaat kan ook dienen als ondersteuning van een uitneembare constructie zoals een frameprothese.
  • Bij vervanging van alle tanden in een kaak. De opbouw kan dan bestaan uit een vaste brug of een uitneembare prothese (klikgebit) die verankerd wordt op de implantaten door middel van bijvoorbeeld drukknoppen of een staaf-constructie.
Praktijk sfeerbeeld

Afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken of patiënt worden bij Tandartsenpraktijk De Wielkamp? Geef aan of u een nieuwe of bestaande patiënt bent:

Praktijkinformatie

Openingstijden

Gesloten
maandag08:15 - 12:00 | 13:00 - 17:00
dinsdag08:15 - 12:00 | 13:00 - 17:00
woensdag08:15 - 12:00 | 13:00 - 17:00
donderdag08:15 - 12:00 | 13:00 - 17:00
vrijdag08:15 - 12:00 | 13:00 - 16:00
zaterdagGesloten
zondagGesloten

* Tijdens feestdagen kunnen tijden afwijken.

De route naar onze praktijk

Wielkamp 1c
Zaltbommel 5301 DB
Route

Patiëntervaringen

2225 reviews · ⭐ 8.9 gemiddeld

Kundig, vriendelijk en geduldig

Sandra is een geweldige tandarts. Altijd even vriendelijk en een rustige benadering. Een kort gezellig praatje. Kortom, een tandartsbezoek is meestal niet je favoriete bezigheid, maar als het dan toch moet, dan ben ik heel blij met Sandra Versteeg!

Prima geholpen

Bij Loes is het altijd goed Ze denkt met je mee en neemt de tijd voor je Ik beveel nooit iemand aan, moeten ze zelf ervaren

Heel goed en netjes

Ik ben bij Marjolein geweest en heel goed geholpen.

prima

goed geholpen

Top praktijk

Vriendelijke mensen, hebben begrip als je angst oid hebt, zijn leuk met kinderen

Professioneel

Prettige en rustige benadering, vriendelijk en professioneel

Hele goede hulp en tips

Mijn ervaring met mondhygiëniste pegah goede ervaring gehad. Zeer kundig.

Al járen bij deze tandarts!

Uitstekende zorg. Altijd een gezellig praatje. We zijn al járen bij deze tandarts, dat zegt al voldoende. Bij spoed ook altijd snel geholpen.

Top ervaring

Melanie heeft mij goed geholpen

Prima zorg

Vakkundige medewerkers en altijd vriendelijk

alles ok

goed

Ontvangst en behandeling zijn zeer prettig.

Mijn afspraak liep volgens schema. Communicatie via email over de afspraken vind ik erg handig. Communicatie met arts en assistentes is uitstekend.

Prima

Goed geholpen alles volgens afspraak

Fijne behandeling en zoals altijd vriendelijk en betrokken

Fijne behandeling en zoals altijd vriendelijk en betrokken

Tevreden

Mijn mondhygieniste heeft de werkzaamheden naar volle tevredenheid uitgevoerd.

Vriendelijk geholpen

Deze tandarts maakt een tandartsbezoek een stuk aangenamer.

Ik ben snel, prettig en vakkundig geholpen.

Zie boven.

Prima. Werd snel en efficiënt geholpen

Prima en snel geholpen na een acuut probleem. Er werd direct naar een oplossing gezocht en geboden.

Zeer goed

Hele lieve vriendelijke mensen in deze praktijk

Goed geholpen. Duidelijke uitleg.

Het verliep vlot, het was duidelijk wat we gingen doen en waarom. Geen op- of aanmerkingen. Ik ben tevreden:)

kundig en goed

De behandeling is klantvriendelijk. Let er op de reacties van de persoon in de stoel, en stopt, indien nodig, even met de behandeling.

Top

Top service, en vriendelijke.

supersnel en vakkundig geholpen

Er wordt volgens afspraak gewerkt. Ik hoef bijna nooit te wachten en kan vaak zo doorlopen. Personeel is vriendelijk en kundig. Ook bij onverwachte situaties snel ingepland voor een afspraak en vaak bij je eigen tandarts.

Netjes en snel

Netjes en snel